aug
Doelgroepgericht communiceren voor bedrijfsadviseurs
Al meer dan tien jaar begeleidt en adviseert Kastell ondernemers. Kmo’s en freelancers kunnen bij de bedrijfsadviseurs van Kastell terecht voor advies en ondersteuning bij hun strategische uitdagingen, hr-beleid en financiële beslissingen.
Drie doelgroepen, drie websites
Er bestaat niet zoiets als ‘de ondernemer’. Een starter zoekt andere informatie dan de zaakvoerder van een kmo met personeel. Om toch gericht te communiceren naar deze heterogene doelgroep lanceerde Kastell onlangs drie digitale platformen voor ondernemers:
- startadvies.be: voor alle dromers en doeners die hun eigen zaak willen opstarten;
- hr-advies.be: voor ondernemers met vragen rond loonsadministratie en personeelsbeleid;
- kmo-advies.be: voor kmo’s die advies en ondersteuning kunnen gebruiken op financieel, strategisch en hr-vlak.
Het resultaat? Drie herkenbare websites gelanceerd met een e-mailcampagne. Een uitgebreid keywordonderzoek vooraf vermijdt dat de drie sites kannibaliseren.
Longreads en advertenties
Elke maand publiceren de verschillende sites twee longreads. Daarin vinden ondernemers verdiepende informatie over relevante onderwerpen. Kies je als starter bijvoorbeeld voor een eenmanszaak of vennootschap? Hoe optimaliseer je je pensioen als zelfstandige? En moet je het arbeidsreglement aanpassen als telewerken structureel mag?
Op termijn worden de drie websites zo waardevolle informatieplatformen waarop ondernemers actuele informatie terugvinden. Dankzij gerichte Facebook-campagnes en zoekmachinemarketing vinden de doelgroepen vlot hun weg naar de blogberichten.
In samenwerking met Lies Cattersel, design & development door Stijn Van Nuffelen.